SENGAL

Hari ni dan semalam badan saya sakit- sakit akibat pergi ke gym....luckily masih ada saki baki cuti (cuti sembahyang). Jadi dalam pukul 8 malam saya dah rebahkan diri ke atas katil. Bukannya senang nak tidur dalam keadaan badan rasa bisa2 dan terlalu letih.Siang tadi pula ada kelas aerobic, yang tak tahan tu waktu buat stepping dan guna bola plastik yang besar untuk stretching ...

Waktu baring2 tu saya terpaksa stretch kaki dan tangan buat macam bentuk X le (ini cara untuk mengurangkan rasa lenguh dan bisa2) kemudian jadi bentuk Y le dan tah apa2 lagi sampaila saya terlelap.

Terjaga bila suami masuk tidur dan mendenguS di tepi telinga...' lapar le...'

'Nak maggie tak ,mama masakkan?' dengan suara yang macam orang separuh mengigau...nasib baik suami kata tak payah , mungkin malas nak bangun. Katanya lagi dia dah alas perutnya dengan roti...

Ingatkan dah selamat dan boleh sambung tidur rupa2nya tidak.'Picit kepala abah jap ....tarik2 sikit rambut sampai abah lena.'

Akhirnya saya kena bangun juga jadi tukang picit...bila suami terlena saya pula yang terkebil2 tak boleh tidur.Jam di dinding pukul 2 pagi. check pintu depan dan belakang sah tak berkunci. Dapur berselerak, lampu pun banyak terpasang.....lepas kunci pintu dan tutup lampu dapur saya buka komputer dan terus sign in....

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH