Ragam anak

Hari ni dah hujung bulan kan tapi semalam anak aku yang sulung(sedang demam) pun katanya gaji belum masuk ,anak aku no dua pun belum bergaji ... yang no satu tu bila badan tak sihat minta belikan panadol dengan air hundred plus~ aku kata tak eluk makan panadol dengan hudred plus dia jawab kawannya buat..hmmm apasal nak ikut kawan jer ,bila sakit teruk nanti kawan ke yang akan susah.

Tengah malam ketukpintu bilik tidur aku minta duit nak gi klinik sebab panas badan bertambah~ kenalah sejarum kat bontot.Betul tak apa aku cakap ,tapi degil tahap dewata.Belum lagi bila kami berbincang pasal bab lain pasal pakai kereta untuk pergi kerja ...bab ini lagi teruk sebab masuk bab ungkit2 ,macamlah dia tak dapat layanan adil ~ hah siap aku suruh dia bagi contoh jer apa mendanya?Terkial2 dia nak cari cerita untuk spin , yg aku tahu abah dah habiskan banyak duit untuk semua anknya mengikut keperluan.

Dan barulah ayat yang seperti orang lain boleh pakai kereta kenapa dia tidak...macam lagu lama di mainkan berkali2 dan lagu tu kalau evergreen oklah juga ini macam lagu keroncong asli gitu. Tak boleh kah kau bincang cara orang dewasa ,be gentleman sikit. Ayat mesti clear ,mesti ada penjelasan kenapa Saya perlukan kereta dan berapa lama~ kalau betul2 keperluan dan tidak berniat memperkudakan orang ,of course orang tua akan paham.

Anak2 kena paham ,bukan susah sangat nak ambil hati ibu-bapa ,just listen to what they said and tryto follow if not all but some of their advices. In return they will listen to yours.

Abah tak suka tenguk kau pakai kasut croc yg koyak tu .Abah juga tak suka kau sepuk baju hapak dalam kereta sampai lekat bau. Abah tak suka kita makan gula2,chokelat ,kek manis2. Abah suruh jaga sikit kebersihan diri ...itu jer yang abah selalu komplain.
Kalau semua ok,nak pinjam MPV pun abah tak kisah .

Oh ya~jangan lupa ambil semula lesen L. Jangan lupa menyimpan , jangan lupa beli insuran ,kalau boleh berhenti merokok dengan kadar segera~itu saja .

Love,
mm.

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH