Perfect woman / man

Perfect woman;

For me a woman can be perfect eventhough she is not working or genius or rich.

She must be independent, thinker,self starter,mind of her own ,attractive, appreciative and approachable.

Perfect man;

A perfect man for me is not by his look but by his characters and also his principles.A man that everybody will be proud off not because of what he did to himself but what he has done to his family and to the people under or around him.He must be dependable,bright and fast in thinking,courages and loveable.


Semasa aku tinggal di Kuching selama 6 tahun aku pernah berjiran dengan beberapa pasangan yang sangat ideal jika di pandang dari mata kasar...untuk mencari ciri2 seorang wanita yang sempurna bagiku tidaklah susah kerana kita akan berasa kagum dengan cara dia menguruskan keluarganya.Yang penting cara suaminya melayaninya sebagai seorang insan yang bernama wanita.

Ada juga suami walau pun berpendidikan agama tetapi suka menpersendakan isteri dengan kata2 ingin berkahwin lagi yang menjadi satu mental torture kepada isteri kerana takut di madu lalu mengikuti semua kata2nya.Walaupun si Isteri datang dari keluarga berada tetapi perasaan terikat atau terlalu bergantung kepada suami masih tebal.(kebiasaannya kebanyakan wanita yang telah berkahwin amat takut di tinggalkan oleh suami)

Ada juga wanita yang berpendidikan tinggi dan berjawatan besar terlalu sibuk bekerja hinggakan urusan anak2 di biarkan kepada pengasuh. Walau pun kejayaan mereka itu membanggakan tetapi saya masih tidak menganggap wanita itu sebagai perfect.

Perfect woman yang saya nampak ialah wanita yang telah menguruskan anak2 nya dari kecil sehingga berjaya semuanya dan telah di beri pengiktirafan oleh suaminya bahawa kejayaan yang di capai itu adalah kerana usaha isterinya .Kata2 ikhlas itu datang dari seorang suami yang berpangkat dan berpengaruh .Alangkah bahagianya wanita itu ! Dan dia lah yang mempunyai ciri2 seorang wanita sempurna yang telah saya tuliskan di atas tadi.

Manakala ciri2 lelaki yang perfect ialah dia berjaya menundukkan ego nya sedikit apabila berhadapan dengan kekurangan dari apa yang di jangkakan.Seorang ketua yang boleh membimbing
dan memberi motivasi.Boleh memahami sifat orang lain selain dari dirinya.Boleh menyesuaikan diri dan tahu perbezaan character seorang majikan,bapa ,kawan dan suami.Seorang laki2 yang perlu di hurmati bukan di takuti.

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH