TEKAD TAPI BELUM NEKAD

Ini gambar rumah contoh di Shah Alam 2 yg siap dihias dalamannya. Cantikkan dan apabila kami masuk sebelahnya pula ,bentuk yang sama tetapi kosong~ perasaan dari cinta yg meruap2 pada rumah tu tibe2 je bertukar jadi kosong juga~inilah penangan rumah kosong dengan rumah yang sudah dihias~paham apa maksud aku. Maksud aku,ialah tenguk contoh gambar di bawah berapa banyak gubahan bunga yg kamu boleh letak dalam rumah kamu,dekaaaat ruang tamu ruang makan ,ruang rehat ,ruang study ruang bilik tidur ,banyakkan? No wonder kedai bunga jarang yang aku nampak tutup.Tanpa bunga rumah tidak berseri....itu jer message yg hendak disampaikan.


Hari ini aku lena sungguh.Mana taknya alarm jam yang aku pasang pun tak dengar atau aku tak tekan butang on . Tak tahu lah yg mana satu samada tak dengar atau tak pasang...tapi kesudahannya aku tersedar pukul enam setengah pagi, cuma sempat buat subuh .Miss sembahyang tahajud dan witir hmm dan yg paling best tu ingat kan belum pukul empat sempat lagi cumbu2 ,pas tu macam rasa aneh sebab apa lambat sangat pukul empat setengah sebb hp tak berbunyi2 baru le terkehel2 cari henpon yg aku letak tepi tilam ..baru le aku kelam kabut bangun...sian suami puasa tak bersahur!
Oh ya hari ni aku kena tekadkan hati dan kuatkan semangat untuk keluar cari barang~sebenarnya dah 2 hari aku cakap macam ni.tAPI tak juga kaki aku melangkah keluar rumah ...mmm untung suami aku sebb senang jaga aku ...tak payah sebut toksah keluar rumah..

Sebenarnya kat kawasan aku ni tak tahu dekat mana ada semua barang yg aku perlu ,mungkin di Tanjung Karang ada kot...
Aku perlu beli ranting kayu yg bewarna pink,biru ,putih. Aku nak beli ribbon,gam,span ,penebuk lubang, pistol gam .Aku perlu cari tukang kayu yg boleh buat rak bunga yg simple.Aku kena practice to make perfect ,aku kena mula dengan satu skala ,satu product dan aku akan mulakan dengan sesuatu yang comel dan menarik.

Aku dah tekad hehe tekad lagi~ sebab aku ni punya jiwa seni jadi aku kena FOKUS pada kehendak jiwa aku walaupun aku rasa jual ikan dan sayur lagi lumayan sebb hari2 orang beli nak makan dengan nasi...tapi aku tak akan bertahan ~ people always start business with their hobbies first dan satu2nya hobby yg aku ada dan sampai sekarang masih minat ialah melukis dan mengubah so that's it.



This is my first business card OK ,cuma ada 3 keping percubaan conteng ngan tangan....siapa berminat ?At least bagi komen apa pendapat anda.Di belakang tertulis Your Florist siap ngan e mail address dan hp no...

Comments

miah said…
business card comel.ok ape kalau business card tulis tangan.ada sentimental value.hikhikhik.semoga perniagaan auntie bertambah maju :D
NoraHash said…
Miah,mak cik ni ibarat sedang angan2 mek jenin nih....masih mengharap satu hari nanti Allah bukakan jalan yg mudah untuk makcik atau pak cik :)
NoraHash said…
Miah,mak cik ni ibarat sedang angan2 mek jenin nih....masih mengharap satu hari nanti Allah bukakan jalan yg mudah untuk makcik atau pak cik :)

Popular posts from this blog

BERSALAH