Selamat Menambah Ibadah...

Pejam celik pejam celik dah seminggu aku dengan muslim yg lain berpuasa. Hmmm aku cuba hitung dan congak sepanjang seminggu ni ADA tak yang aku buat melebihi pada tahun yang sudah sudah...jawapannya tidak...aku masih tetap di takok dulu ...masih kurang mengaji dan wirid ,masih makan dengan banyak pada waktu berbuka...masih asyik dengan aktiviti duniawi masih kurang berjemaah atau bersedekah untuk mendapat pahala lebih.

Jadi aku tak terkejut kalau masih ada kes maksiat dalam bulan puasa .Tak terkejut kalau aku akan hadapi sikap manusia yang sama walaupun sendiri maklum umur sudah merayap se tahun tua tetapi masih leka seperti akan sihat dan terus hidup seribu tahun lagi.Mungkin juga keyakinan diri yang tinggi bahawa mereka tidak akan apa2 di akhirat kelak ,akan hidup aman damai di sana tanpa ada balasan2 dosa kerana apa yg mereka buat sekarang dianggap bukan dosa tapi lumrah alami kalau bukan haiwani dan insani~sebab Tuhan Maha Mengetahui ,Maha Pengampun ,Maha Pengasih. Masakan tidak diampun Nya.

Bagi yang mengakui mereka beriman pula tanya pada diri sendiri apakah kamu sanggup MATI kerana AGAMA mu...apakah kamu sanggup sadakah segala KEKAYAAN mu kerana AGAMAmu.Kerana di akhir zaman dua penyakit ini akan melanda umat Islam, Takut Mati kerana Sayang kan Dunia.....

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH