Phuket

Heello kat sana ,aku kat Phuket niiii!

Sebenarnya aku dah ada kat Malaysia.Baru saja balik dari Phuket yang nyaris2 tak dapat pergi ,sebab tarikh mati pass port aku tinggal 5 bulan yg sepatutnya kena renew paling kurang 6 bulan awal.

Aku memang dah redho kalau tak dapat masuk sebab dalam hati memang ada perasaan rasa tak mahu ke situ kononnya tempat tu macam tak bagus sangat,macam tempat banyak maksiat...aku cuma berserah bulat2 dan entah lepas staff Air Asia tu talipon dan tanya aku beberapa soalan ,akhirnya aku dapat masuk dan terbang ke Phuket dan membuka mata ku.

Tempat itu mempunyai pantai yang indah.Penduduknya ramai orang Muslim .Manakala ramai pelancung dari negara Eropah....Aku buat rumusan ku bahawa maksiat di pekan2 seperti Patong dan Karon seperti air laut manakala orang Islam yg tinggal di pinggirnya masih kuat akidah seperti minyak ,Insyaalllah tidak akan bercampur kecuali mereka yang datang seperti air hujan yang tumpah ke dalam lautan air garam..ia akan bercampur juga jadi masin.

























Mahu tahu lebih kisah kami di Phuket sila baca blog anak perempuan ku di link ini.

http://nodee.wordpress.com/2010/12/13/phuket-phiktures/

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH