Tunggu Hari Yg Bertuah

Jumpa satu blog Hidup Biar Sedap ,dah dua hari aku dok selak cerita dlm entrynya ,intere3sting. Entrynya kalau baca macm kisah aku kisah ibu2 yang lain tapi dia memang jenis yg rajin menulis...yg paling best ialah dia salah satu dalam seribu di Malaysia ini yg bertuah dapat suami BAGUS.Sila baca blog dia kalau nak tahu kenapa aku kata suami dia bagus.

Kalau kamu seorang suami yg baca coretan ringkas aku ni ,aku nak tanya kalau kamu keluar rumah ,pernah tak balik kerja singgah kedai belikan makanan atau sesuatu kerana kamu ingatkan isteri kamu? Pernah tak kamu masukkan tarikh harijadi isteri kamu dalam list atau hari ibu atau anniversery dlm diari kamu semata2 nak ambil hatinya. pernah tak kamu rasa seperti mahu mengucapkan terima kasih kerana isteri kamu telah menjaga dan membela anak2 kamu sampai berjaya? Atau sekurang2nya berdoa pada Tuhan kamu "Ya Allah ya Tuhan kami, Kau ampunilah dosa isteriku ,semoga dia beroleh tempat yang baik di sisi Mu."

Yang aku tahu banyak suami hanya fikir tekak dia saja. Mahu makanan yang sedap, layanan yg tip-top,kalau tak mula rasa jengkel ,marah ,frust dan lain2. Kemudian cari jalan berfantasi dan berbagai...

Kalau kamu yg tak mula ----- kamu ingat dia yg akan mula?

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH