Dah besar-panjang.

Dua tiga hari ni aku tinggal di rumah sewa@apartment anak ku di Klang.Masa mengetik key board ni hidung aku berhingus sambil ter bersin dengan kuat sekali-sekala~ simpton biasa kalau aku mengemas rumah.

Aku nak cerita sikit betapa zaman berubah ~ dulu waktu aku dapat kerja ,emak bapak aku cuma keluarkan duit tambang keretapi jer hantar aku ke rumah sedara yang tinggal di Kuala Lumpur dan aku akan tinggal disitu makan tidur free sampai aku dapat gaji yang pertama.

Orang dulu2 kalau ada saudara mara tapi kalau tak singgah atau cari mereka, mereka akan marah atau merajuk .Tapi sekarang lain, kalau lebih dari satu malam sudah dikira menyusahkan mereka.Tambah lagi kalau tinggal sebulan,mulalah dengar macam2 cerita akhirnya sampai merajuk dan putus talian kesaudaraan.

Anak-anak ku harus ingat betapa beruntungnya mereka. Belum bergaji lagi dah dapat tinggal dalam apartment yang agak selesa tanpa menyusahkan saudara kecuali bapanya. Mana mereka nak cekau bayaran deposit dan sebulan sewa + deposit api dan air lagi ,termasuk barang2 asas. Paling kurang dah habis 2 ribu kalau bukan dari duit bapanya.

Tadi pula keluar dengan anak perempuanku ,beli beberapa helai baju dan seluar campur scarf yang sesuai untuk dia pakai buat praktikal di KLCC. Masa dia mencuba baju2 kemeja tu, kelihatan sungguh anggun dan baru aku tersedar anak2 ku sudah besar panjang tapi aku masih lagi melayan mereka seperti dulu,sepatutnya mereka dah berdikari .

Dalam blog ni sebagai ibu aku nak ucapkan tahniah kepada anak sulung ku yg menjawat jawatan network engineer, anak ke dua ku yang menjawat Dr Veterinar,walaupun keduanya baru dlm probationary periods dan anak perempuan ku yg baru nak praktikal ,semoga kamu semua berjaya dalam kehidupan di dunia dan jangan lupa juga pada kehidupan kekal di akhirat ~ n don't forget your mum n dad if some day you become somebody .Good luck in your new world.

Nota;
Aku baru je balik ke rumah ,makan ubat pradnisolone untuk alahan ku .lepas maghrib terus tidur dan bangun dlm pukul 3.30 pg terus buat Isya dan tahajjud dan witir.Jaga sampai pagi ,buat sarapan untuk suami dan anak2.

Azlan bertolak ke Klng pukul 8 pg...lepas tu suami pulak siap2 untuk pergi kerja, aku tak mengomel sampailah pada waktu seketika suami macam biasa tidak puas hati dengan pilihan Azlan bekerja dengan Klinik Swasta . Amboi ! ,yes amboi ialah kata2 yg keluar dari mulut aku...Dah letih mulut aku beritahu suamiku ~ cakaplah depan anak2 ,bila anak2 pulang.Kenapa awak diam ,bila mereka pulang kenapa baru bercakap.

Comments

imaan said…
setuju dengan pandangan akak,budak2 sekarang sgt untung tp x thu nk hargai sgt kn
NoraHash said…
Ya Imaan, yg beruntung kena ingat pada yg kurang barulah mereka sentiasa sedar dan bersyukur .

Popular posts from this blog

BERSALAH