DATUK NAJIB NEW PM????

Dah lama aku tak blogging sampai anak ku tertanya2...jawapannya mudah je sebab sejak nak pilihan raya hari tu aku lebih banyak membaca blog orang terutama blog politik.

Bila dah selesai pilihan raya dan berpuas hati dengan keputusan nya ,NAH ,bertalu2 pula entry yang hendak aku tulis.

Mula2 aku hampir patah hati kerana seakan tidak terdaya mahu melawan pemerintah bongkak , tetapi akhirnya....macam iklan Adidas , IMPOSSIBLE is NOTHING.

Aku nak ucap tahniah pada calon2 Barisan Rakyat yang berjaya dan yang tidak berjaya jangan putus asa atau kecewa kerana anda masih diperlukan.

Aku benar2 puas hati campur terkejut juga dengan tertewasnya negeri Perak (negeri sendiri) dan juga Selangor. Dalam keadaan barisan pembangkang kekurangan kewangan ,masa dan media arus perdana untuk berkempen ,mereka tetap MENANG .YAHOO!

Dan sebaik saja pengumuman pilihan raya selesai, bekas perdana menteri terus panggil press dan bagitahu press yang Pak Lah mesti bertanggung jawab atas kekalahan teruk Barisan Nasional dan meminta dia meletak jawatan...OK le yang ini saya terima. Tetapi apabila nama Najib di sebut sebagai pengganti ...OOPS tunggu dulu , yang ini saya boleh terima juga ke?

Alasan saya senang je..kalau setengah orang mungkin anggap dia racistke, kaki betina ke ,apa ke yang memang BETUL, tetapi saya cuba membandingkan antara dia dan Pak Lah...dua2 TERUK dan siapa LEBIH TERUK? Atau kita kena PILIH yang mana BAIK SIKITdari DUA2 yang TERUK ni!

Dan kita dipaksa buat perbandingan...Pak Lah imam hadhari, alim kan . Najib alim tak?...Najib pun le ni dah pandai guna ayat2 al quran bila bagi ceramah..bukan ALIM KUCHING tau!

Pak Lah bersekedudukan sebelum kawen campur dan peluk2 Micheale Yeoh...Najib?....pernah sebilik dengan seorang penyanyi ( kalau tak benar dosa tanggung sendiri tau!),ngorat isteri orang.

Najib di tuduh bersubahat dalam satu kes pembunuhan orang Monggolia..Pak Lah ? ...boleh tak kita kait kan kematian penyokong PAS di Batu Buruk, kematian adik Nurin sebagai kesalahan Pak Lah.

Pak Lah lembik ...Najib gentleman.

Pak Lah dua kali kawen (seorang hidup dan seorang sudah meninggal)ada dua orang anak dan dua orang menantu dan dua anak tiri....Najib pun dua kali berbini (dua2 masih hidup kan?)....berapa orang anak dia? berapa orang pula anak tiri dia ..(kena buat research ni)
Note; Lagi banyak anak lagi BAHAYA!

Pak Lah kaki tido ..Najib pernah tak tido (pasal kes Al Tanthuya).

Pak Lah suka make dunno...Najib pandai bertutur...

Pak Lah dah TUA ,Najib masih BERGETAH.

Rasanya cukuplah senarai di atas so antara Pak Lah dan Datuk Najib mana yang lebih baik...

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH