FILEM PERFUME


Saya rasa banyak orang dah tahu bahawa melalui internet kita boleh download filem2 terbaru yang masih lagi di tayangkan di pawagam2. Contohnya baru2 ni anak saya download filem Tebuan kuning tu dan 30 days apa tah dan lain2. Kagum betul dunia teknologi ni ,nowonder anak my sister yang baru 6 tahun pun dah di ajar melayar internet .Fav web dia mesti lah Barbie dan adik laki2nya yang baru nak masuk 4 tahun pun dah pandai suruh kakak nya search 'Cars' since dia masih belum pandai mengeja.Salah satu sebabnya in 20 yrs time katanya dia tak tahu what kind of worlds anak2nya akan tempuhi.

Ok nak cakap pasal filem.
Ada satu filem ni memang bagus dan menarik kalau dlam internet dapat rating A dan tajuknya ialah PERFUMe. Ia berkenaan minyak wangi tapi dalm filem kata tentang pembunuhan tapi tak syok le ,terkeluar dari tajuk yang saya nak cakap.

Saya ni jenis suka tenguk movies yang bagus2 saja kalau tak mungkin tak fokus sangat, anak saya rekemen movie ini dan saya pun tenguklah....oh ya , saya juga tenguk drama Kami yang pernah di tayangkan dalam TV tetapi tak pernah saya tonton.Itu pun menarik juga .Senang cakap ia lebih bagus dari cerita Indonesia 3 Naga dan Cinta pertama yang membosankan!Saya dah mula gemar dengan pesaing2 filem Indonesia di TV kita ni apabila pelakun2 muda yang cantik dan kacak juga boleh berlakun kerana wajah juga satu tarikan yang besar dan dapat menamatkan andaian bahawa pelakun2 Indonesia atau Filipina saja yang cantik.

OK Berbalik pada tajuk asal.Bila saya tenguk cerita Perfume apa yang terpancul dari mulut saya ialah "Laa ,kenapa orang Melayu tak buat filem macam ni ?"

Alasan saya kerana ia adalah cerita mitos kita seperti MInyAK SENYONYONG atau MINYAK DAGU yang boleh buat orang tergila2 kan si pemakai! Dan di sebalik tu dia juga terpaksa membunuh kerana mahu mengambil bau atau aroma badan mangsanya. Samakan macam minyak dagu yang terpaksa di ambil dari mayat, betul tak?

Saya terkagum dengan jalan ceritanya yang bagus dan boleh saya kaitkan dengan kehidupan sebenar.Akhirnya kita tak marah padanya kerana membunuh sebab terlalu obses dengan pencariannya. Dia juga telah berjaya membuktikan sesuatu pada manusia sejagat kuasa 'Bau Badan', teringat kata seorang pak cik yang dah jadi arwah...dia belum biasa dengan bau badan laki2....saya terpaksa setuju dengan statement begini.

Kata2 penutupnya yang lebih kurang bermaksud begini ....semua yang dilaku kan tidak salah demi CINTA.
Dan saya tidak boleh setuju dengan ayat ini......

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH