Bila Terdetik di Hati,Yg baik itu menjadi Doa

Salam semua penghuni alam. Agak lama juga tidak menulis dalam blog ni jadi macam banyak cerita yang mahu di tulis. Cuma ingat atau tidak.

Oh ya, mula2 sebelum terlupa nak bagi tahu anak bongsu ku dapat tawaran menyambung pelajarannya ke UM macam kakaknya dulu cuma kakaknya masuk hanya beberapa minggu saja sebelum dapat tawaran dari Telekom dan berpindah ke Universiti Multimedia.
Kali ini dia pula cuma belum tahu samaada akan kekal di situ atau berpeluang dapat tempat lain juga.
Hari Isnin ni dia dipanggil temuduga untuk tawaran menyambung pelajaran ke Korea,dapat atau tidak Wallahualam~ perasaan ku berbelah bagi sebab satu ,dari segi Bahasa yang amat asing dan kedua course engineering agak susah. Aku prefer dia ambil kursus yg agak senang seperti IT atau Accounting di Australia.

Apapun sebagai ibu aku yakin semuanya sudah tertulis dan aku redho sambil terus berdoa Allah swt kurniakan yang terbaik untuk anak2 aku. Tiba2 je aku teringat kat anak aku no 4 abang pada anak bongsu aku ni. Dia pun nak exam hari Isnin..kasihan dia kalau lah aku boleh jadi halimunan dan pergi tolong dia jawab soalannya tentu aku dah buat.Tapi apakan daya ,semua tu mustahil ...aku harap anak2 aku akan berjaya Amin.

Aku dah dapat guru tajwid,isteri kpd tok penghulu kawasan aku .Jiran aku yg kenalkan. ,Alhamdulillah banyak2. Aku dah mula kenal dua tiga orang luar.Apa yang bestnya tiap2 hari kecuali Sabtu dan Ahad ada kelas dan setiap hari Jumaat baca Yasin sama2. Suaranya sedap dan mendayu2 dan berhiba2 depan Allah swt maka aku rasa seperti aku pun baru dapat rahmatNya.

Minggu depan dia sekeluarga akan buat Umrah... gembiranya .Suatu hari nanti aku harap Allah akan perkenankan keinginanku ...berUmrah bersama dengan ahli keluargaku ,Insyaalllah.Entah kenapa aku yakin Allah yg Maha Pemurah seperti mendengar dan memperkenankan keinginan ku satu persatu walaupun bukan serta merta..Maha Suci Allah aku sentiasa bersyukur pada Mu.

Dan satu lagi aku nak tulis di sini yang aku akan melancung ke Vietnam pada 19hb ni dengan keluarga Ifran,boy friend si kakak. Rasa pelik sikit sebab memang selama ni aku teringin juga nak melancung dengan kumpulan pelancung Islam dan target aku ialah ke negara Cina ,tiba2 jer aku dapat tawaran ke Vietnam tetapi aku rasa Allah Maha mendengar sebb orang yang mengajak ni dari keluarga si Ifran maka aku dapat izin dari suami ku untuk pergi..haha.pelik kan?

Tahun ini banyak hal yang buat aku rasa teruja..selain cerita2 di atas aku teruja dengan kedatangan kawan aku dari Serawak bulan Jun ni ,aku juga teruja dengan persiapan family day hujung tahun ini dan juga hari re union kawan2 Convent ku dalm bulan Julai ini.

Ya Allah kami hanya merancang Kamu yang menentukan ,Amin.

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH