Pusing kena Saman

Semalam 28 Februari , hari terakhir tawaran POTONG separuh harga saman trafik. Sebelum tu pada hari Jumaat ,aku dah pergi Balai Polis Kuala Selangor .Aku bayar saman kereta yg berdaftarkan nama aku dan suami kemudian aku sempat talipon anak aku Ahmad Shah minta no ICnya .

Berduyun manusia , suami aku yg jenis tak suka menunggu pergi sebelah pagi tapi terus balik jadi aku minta untuk pergi semula selepas zohor.Kadang2 ada hikmahnya waktu2 sebegini ,kita belajar bersabar ,betul tak? Dalam ramai2 ni ada juga orang yg cuma main politik tanamkan rasa benci pada kerajaan tapi rata2 aku lihat ramai yg sokong tindakan tersebut kerana salah sendiri.

Semalam ,oleh kerana aku tahu anak2 aku yg spesis tak ambil berat @ selalu terlupa aku terus pergi ke pejabat pos untuk bayar satu lagi saman bawah nama anak ku Azlan Shah.Di samping tu aku juga nak masukkan semula duit asb yg aku draw kemudian nak photostate buku tu tunjuk baki semasa .Lepas tu nak minta bank statement dari May Bank.Semua tu untuk di poskan pada anak perempuanku.

Bagi aku semua tu penting aku kena buat hari tu juga tak boleh lengah .

Nak jadi cerita aku ni jenis yang suka kalau nak keluar samaada pagi betul sebelum pejabat buka atau kalau tengahari ,mesti lepas zohor. Jadi hari tu aku pergi Pejabat Pos pukul dua tengahari ,dapat no 2280. Duduk situ lebih kurang 30 min...tanya orang sebelah..katanya dia datang pukul 9 pagi tadi...masyaallah. Lepas tu kerani buat announcement ,sistem down ..cubalah tunggu sampai pukul 5 petang.Maksudnya sampai tutup pejabat.

Aku keluar ,start kereta dan bertolak ke Kula Selangor untuk ke Balai Polis..sampai sana orang lagi berduyun....polis yg di pondok polis bagi tahu perkara yg sama..jadi mahu atau tidak aku pusing semula ke May Bank. Masa sampai bank dah pukul 4 ptg..sebab hujung bulan ,boleh tahan juga customers hari tu. Dalam 15minit Ayum yang baru balik dari Cyber Jaya talipon yang dia dah sampai Bus Stop Batang Berjuntai...

Aku nak suruh dia bayarkan saman Abngnya tapi dia tak de duit yg cukup....15 minit sebelum pukul 5 baru aku bertolak ke BB ...sampai sana pintu pejabat pos dah ditutup tapi orang dalamnya masih ramai..aku terpaksa tunjuk no giliranku pada aci yg jaga pintu tu barulah dia benarkan aku masuk...waktu itu no giliran yg terpapar baru 2171,lebih kurang 100 orang lagi dihadapan ku...

Akhirnya aku suruh Ayum ganti tempat aku sebab dah hampir pukul 6 petang aku nak balik sembahyang. Pukul 7 malam baru Ayum call katanya DAH SELESAI...

Ya anak2..lepas dari detik ini ,SEMUA SAMAN mesti ditanggung oleh DRIVERS yg bawa kenderaan tu..bukan lagi pada OWNERS kenderaan tersebut.

Comments

Anonymous said…
lebih mudah tukar no plat orang lain n bawak laju2... hehehe

Popular posts from this blog

BERSALAH