Mana Contoh dan Nasihat yg Baik....

Hai dunia aku mengaku diri aku ada masaalah. Aku tak dapat berbincang hal sepele dengan bagus bersama orang itu hingga ke hari ini. Aku sukar membuat orang itu berhenti walau sesaat untuk mendengar dan menilai secara baik apa yang hendak aku katakan apatah lagi untuk mendengar semua isi hati aku. Mudahan orang itu akan paham aku walau suara aku tidak dapat keluar dari kerongkongan .

Semua orang ada masaalah. Kita boleh memilih apa yang kita suka dan tidak suka untuk diri sendiri tetapi kita tidak boleh memaksa orang lain munyukai pilihan kita, idea kita. Kita boleh memilih kawan tetapi kita tidak boleh memilih keluarga . Keluarga seperti serumpun pokok dan dari serumpun itu tumbuhnya juga tidak sama panjang tidak sama besar.

Apa mahu mu sebenarnya? Memotong rumpun yang panjang agar sama rata pendeknya.Kamu risau ,aku juga risau.

Mahu gunakan suara ku sebagai tukang penyampai ,sudah. Mahu bangkitkan amarah mu padanya pun sudah. Mahu di pinjamkan telinga ku untuk dengar semua kejelikannya juga sudah. Lagi apa mahu mu dari aku ?

Mengapa tiada penasihat di sini ,aku perlukan penasihat ....

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH