Kenapa Risau

Sejak anak dah besar-besar kami susah sangat nak berkumpul satu keluarga ,ada je yang tak dapt cuti atau ada hal lain.Deepavali ni semua orang balik jadi kami raikan hari berkumpul bersama sedikit istimewa macam makan malam di Secret Recepi Kuala Selangor,dan bermalam di Royale Bintang,KL sambil shopping kat Bintang Walk.

Seperti biasa tempat kegemaran abah ialah Low Yat (ejaan nya betul ke tidak aku kurang pasti menandakan aku orang yang paling tak gemar tempat tu) tapi anak-anak semua rintik cuma aku je ya bukan borek.

Pertama kali aku tak membeli untuk diri sendiri cuma melayan Ayum beli jeans di PDI..lepas tu aku lihat muka adik jadi kelat sebab dia belum dapat apa yg dicari.Oh ya aku beli anak patung dooodolls warna merah yang bermulut putih menyeringai~ seperti sedang senyum lebar .Nak buat hadiah convo anakku Amd Shah pada 20 Nov ni.Mahal juga harga anak patung ni ,sebab mahukan kelainan beli jugalah.

Malam tu kami berpecah ,budak laki2 balik ke hotel awal sebab nak tengu perlawanan bola di Astro. Abah pula lepak kedai mamak minum teh tarik sambil tunggu kami. Tapi Anak daraku macam dah letih nak terus pulang jadi aku risau dia jalan sorang2 ikut sekali. Tinggallah abah sorang2 berface book tru mobil phone di kedai mamak sambil dengar muzik.

Lepas sholat dan tenguk bola ngan anak2 kami semua tidur. Dalam pukul 2.30 pagi terjaga tapi abah belum balik ,aku tak risau lagi sebab abah mamang selalu tidur lambat. Tapi bila dua jam kemudian pun tak balik lagi aku jdi risau begitu juga anak perempuanku yg baru terjaga. Kami panggil,hand phone berbunyi tapi tidak ada jawapan.

Aku bangun sholat tahjjud dan terus tak boleh tidur ~hantar mesage suruh abah bals segera sebab kami dah risau~ dlm pukul 6 pagi baru abah call kata dia tertidur dalam kereta dan tengah menuju ke bilik ...

Masa abah tak balik aku takut abah kena samun dengan gagak hitam ke, atau abah gi masssage dan tertidur atau abah kena pukau ke sebb pukul 5 pagi ada ke kedai yg beroperasi sampai 5 pagi kecuali kedai makan MC D ,7 Eleven tapi yg penting abah tak ngantuk ke ..

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH