SHAH ALAM dan ARAK

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/bahasa/43591-selangor-belum-tentukan-kawasan-sesuai-jual-arak

Kalau nak tenguk dimana ramai orang Melayu berniaga ,pergilah Shah Alam,Kota Bharu ,Kuala Trengganu....Kalau nak tenguk peniaga Cina ramai pulak ,pergi Kepong atau Ipoh atau Penang atau Johor Baru atau mana-mana bandar dalam Malaysia . Kalau nak tenguk orang India ramai pulak datang Batang Berjuntai ,Klang dan Penang.

Bila satu2 tempat yang banyak peniaga Melayu seperti di Shah Alam dan Kota Bharu, bukanlah bermakna Cina tak boleh tembus perniagaan di situ ,mereka bangsa yang banyak duit. Tetapi mereka juga bangsa yang tidak boleh tinggalkan arak dan hiburan......

Comments

IF said…
Sepatutnya cuma peniaga yang berlesen sahaja dibenarkan jual apa2 minuman yang beralkohol. Kita kene strict kat sini.

Jadi dari segi pengawalan, pemantauan dan penguatkuasaan lebih senang nak buat. Even if kita tak boleh hentikan terus penjualan minuman beralkohol, control of the substance will bring a greater good to everyone; Muslims and non-Muslims alike.
NoraHash said…
Mak Cik selalu kagum dengan Shah Alam dan penghuninya...kagum sebab ada identitinya tersendiri...sama seperti China Town in Petaling Street, Little India in Klang...jadi apa salahnya ada Melayu town satu....dan bila di sebut Melayu Town of course .no arak .no judi and no hiburan melampau dibenarkan...cuma satu je yang mak cik nampak that is Shah Alam dengan Masjidnya yg cantik dan bersih, sunday marketnya yang besar dan ramai orang ,pejabat2 kerajaan dan tempat siaran TV yg di penuhi muka2 Melayu....so unique.

Popular posts from this blog

BERSALAH