JANGAN UNGKIT

Nak cerita pasal Pertemuan Hari Raya Ahad lepas. Sambutan bukan di hotel mewah atau di kuala Lumpur...meleset sangat jangkaan saya ok. Pertama kali aku masuk ke Estate tu ...di Carey Island(hope spellingnya betul).

Datuk Azhar tak datng cuma Datuk Helmi je yang wakil dari HQ.Lain2 yg datang ialah GM, PA, SOU ,Sr Mngr ,Mngrs, Assistants ,Staffs dan pekerja. Yang aku perasan ada yang tak hadir ,mungkin jauh sangat kot.

Kata suami estate bekas Golden Hope ni luasnya sebesar Singapura...mmmmm beso giler. Di dalamnya lengkap dengan golf course ,kompleks sukan, kompleks Asrama dan lain2.Sebb tu tiap kali ada meeting dan kursus kena hantarq kat situ,nasebla kan. Rumah2 Assistants yang aku nampak tepi jalan pun besar2 dan cantik2...ala2 English gitu.

Kami sampai lewat setengah jam ,apa taknya the new driver (anak aku le) tak fimiliar dengan jalan...bapak nya suruh ambil highway nak elak masuk bandar Klang tetapi tersasar masuk juga macam baling bola bowling pula...aim tengah tapi teargolek masuk longkang. Tapi kes bola bowling tak de nak marah2..tapi bila silap jalan ,memang nahas kau!

Walau apapun kami selamat sampai dan tak perlu nak dengar apa2 taklimat ,tak perlu nak beratur check suhu kat dahi dan sapu antibiotic kat tangan...laju je pergi cari makanan.Keseluruhan makanannya sedap2 ...anak2 aku asyik ulang ambil daging Rusa Panggang..cicah mayonese perasa mint....Aku pekena nasi lemak (sebb kelaparan) ,satey, kuih muih...rasa macam nak makan lontong dan mi soto..tapi dah tak boleh masuk.

Bila perut dah kenyang baru cari member....namanya duduk sebelah rumah tapi tak pernah jenguk pun ..main cakap dalam talipon je..jadi bila jumpa tu excited le nak bercerita..kisah cuti kisah kampung kisah anak2...yg tak best nya ada sorang lady ni (dari Guthrie)baru je diperkenalkan pada aku siap cerita pasal tidak kepuasan hatinya pada Sime Darby...Aku tanya dari segi apa?Katanya sejak merge mereka tak ada perjumpaan lagi seperti family day ..semua habis berpecah...aku tak marah dia infact kawan baik aku pun dah cakap meareaka poanggil Sime Darby tu Sime Barbie (aku ubah sikit..supaya syok telinga dengar).

Hello!Kalau kamu berpecah belah tak de family day,conference day lag,i kami ni ape , ade ke?Kan dah duduk satu bumbung ,kalau kamu tak de kami pun samele tak de jugak.Haih ,ngong nye!

Aku nampak dia macam termalu bila aku jawab, biasalah kami pun dulu selalu ada confearence ,annual dinner ,family day ,semua buat kat hotel2 mewah..sejak merge ni ,semua dah takde. Mungkin orang atas tak satu kepala kot....

Sebelum balik ...suami bagi tahu tahun depan mereka pilih tempat kami pulak untuk pertemuan hari raya..so kami ada lebih kurang setahun preparations... Dalam MPV gua siap cakap ngan suami ...tak mau ada band ,memekak telinga je nak sembang pun kena menjerit..nak pasang lagu sentimental hits..yg evergreen. tirai tingkap kena tukar baru, kusyen, bekas cakar kuching pun kena repair, lantai kat porch luar pun dah kelabu sangat..bilik air lagi..mak oooi panjangnye list!!

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH