BARANG

Dalam dunia moden jangan ingat sihir dah berkuranagan. Macam beberapa hari lalu bila anak no dua saya kena pukau denagn orang Iran...macam nak menangis dia. Kata polis tempat anak buat laporan orang yang sama dengan pasangannya dah banyak kali buat kerja tu tetapi susah polis nak tangkap sebab mangsa yang kena pukau tak akan ingat wajah orang yang pukau mereka dengan jelas kereta yang mereka naiki juga berubah2 dan kata polis orang yang bagi pakai kereta tu pun telah dipukaunya. Dan lagi satu mereka tahu siapa mangsa mereka yang bawa duit banyak. Cis! mesti ada makhluk ghaib yang tolong bagi information pd mereka.

Pagi tadi , tukang kebun (dia suruh panggil aci je)yang tengah menyangkul depan halaman panggil saya dan tunjuk satu barang. Muka dia nampak risau rupa2nya dia terkorek barang yang tertanam dalam tanah. Barang tu berupa kain kuning dan merah yang di ikat seperti punjut adabi ,pada tiga benda yang bulat . Kulat hitam dah tumbuh keliling benda bulat tu. Saya syak sudah tentu buah limau .Biasanya bomoh memang suka pakai nombor ganjil seperti tiga dan tujuh...saya pun tak tahu kepada siapa di tuju barang itu..tetapi saya tahu kepada siapa saya boleh bertnaya masaalhnya orang tu dah duduk jauh dari tempat saya.....apa pun buat masa ini tawakal saja pada Allah SWT.

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH