Salah TEMPAT bertanya

Anak ku dapat Matrik di Gopeng, Perak.ALHAMDULILLAH.

Kawan aku Lah(Fadhilah) yang anak2nya masih kecil (kerana lewat kahwin) minta petua macamana nak didik anak jadi pandai dari aku?????

oooops ,KAU DAH SALAH ORANG LAH membe....

Sepatutnya dia kena minta petua dari Loma (bakal PHD ) yang mempunyai 10 orang anak, Dee sekarang sudah jadi CEO ( anak balik dari UK sebagai accountant) ,Faridah (bakal PHD) dan anak akan balik sebagai dokter dan terakhir yang kami dengar ialah Naimah yang anak sulungnya akan ke Jepun ( straight As)dan anak keduanya juga dapat 10 A1 dan menunggu permohonan ke Rusia jika berjaya.

Tapi aku bagi juga tips cara anak2 aku belajar hehe...kalau dia nak follow atau sekadar buat renungan.

Aku tak mengharap anak2 ku jadi si genius Sufiah Yusof here.Aku kagum dengan pencapaian anak2 ku walaupun tak lurus walau ramai orang kata pelajaranlah yang dapat mengubah nasib seseorang tapi aku juga nampak bukan semua orang yang kaya itu berpelajaran tinggi. Penjual cendol kadang2 lebih kaya dari si pemegang Sarjana!

Di sini aku pegang kata2 adik ku LINA....kita bagi anak kita pelajaran tetapi at the same time kita ajar mereka guna pelajaran itu untuk melakukan perniagaan bukan untuk makan gaji....

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH