Kelab Taat Suami

Tak tahu kenapa hati aku terbakar bila mendengar ayat yg keluar dari mulut somebody tu. Sakit hati bukan kepalang.Rasa tak disayangi satu hal dan rasa tak dihargai yg menyakitkan hati. Tak ada nada kelembutan yang dapat mendamaikan sanubari seorang insan yang akan menemaniku sampai mati. Jadi aku terfikir sejenak jika aku tua nanti ,will my life be a bed of roses? Complain,complain dan terus complain....

Memang aku tak sebagus family kamu kalau memang family kamu bagus sangat tapi kenapa menghina dari mana aku datang. Kalau sekadar bandar tempat tinggal kera dan monyet ,aku dah puas berak kencing di situ dan satu lagi aku cuma tinggal di kampung selama solid 3 -4 tahun saja so apa kena mengena perangai aku dengan kampung jika rumah aku semak ,jika aku tak suka make up ,atau jika aku malas!

Lagi satu aku suka orang kampung berbanding dari pekan so jangan kutuk aku sekarang kalau dari dulu dah tahu aku memang orang kampung!!

Terima seadanya? Ikhlaskah atau terpaksa telan semua rasa ketidak puasan. Sekarang rasa macam satu beban untuk menunjuk yang aku tak kisah semua itu sedangkan aku kisah dan aku terguris dengan sifat tidak pernah puas kamu.Bila kamu menghurmati seseorang ,orang itu akan menghurmati kamu semula dengan tak payah kamu harap atau minta, itulah keikhlasan namanya.

Mungkin sudah masanya antara kita mengadap wajah ke khiblat ,menjernihkan hati cuba memenuhi kekosongan yg menjarakkan hati kita atau terus biarkan apa yg menjadi jurang perbezaan ini sebagai satu cabaran kehidupan untuk bersabar.

Nota~ 4 hari aku mogok !

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH