HUJUNG MINGGU Di Rumahku

Hari tu seminggu sebelum Deepavali suami bawa kami ke PUchong ,ada open house di rumah kawan baru yg di kenalkan oleh kawan lama .Nama nyaHj Azar. He called my husband 'abang' tanda mesra but my abang rasa a bit janggal ,terasa tue ke ,segan ke ,pelik ke bunyi nye ,entah lah. For me itu tanda mesra . Minat Hj ni daki lurah dan lembah dengan pacuan 4 rodanya. Yang pada malam tu aku tenguk berderet jip pacuan 4 roda dan beberapa buah motor scrambler yang tersusun di halaman depan rumah.Dulu tanah yang mrk cacak buat rumah dan kedai tu hanya kawasan kampung tapi hari ni hulala tanah peningalan orang tua mereka yang luas tu dah jadi pekan yang sibuk nyibuk lagi.

Mula2 sampai ke perkarangan rumah Hj ni aku dah macam... Masyaallah !ramainya orang open house ke kenduri kawen ? Tetamu yang datang lebih dari 200 orang dan kata Idah,isterinya itu biasa.Apa????? Ada yang datang sejauh Tapah dan Kenyir...semua tu geng 4x4 jenis pakai radio pemancar dan main panggil melalui radio je.Malahan kalau tenguk rumah hj ni yang 3 tingkat, di atas bumbungnya ada dua lagi kubah kecil dan di atasnya ada dua tiang besi pemancar..ofisnya betul2 bawah tiang pemancar tersebut.

Isterinya memang manage cafe 2 tingkat dan anak perempuannya pulak, Nora kalau tak salah belajar bakery makanya jangan ditanya samaada makanan pada malam itu sedap atau tidak.

Dan semalam 4 orang kawan suami termasuk Aji dan isteri datang kerumah ...dan aku punya gelabah nak masak apa? Isterinya bawa kek span blue berry yang memang lah sedap menjilat jari.Bini Yusuf pula bawa biskut lapis..aku masak bihun sup dan rendang tanpa lemang....ini kes suami yang terover confident bahawa lemang ada terjual di Shah Alam...rupe2nya tak de langsung sampaike sebelah Kuala Selangor pun tak de.

Lepas sembahyang asar mereka pergi hendap ayam hutan..tinggal kami ngan anak2.Anak2 tonton TV ngan main komputer ,ibu2 sesi soal jawab.

Mereka balik dekat nak Maghrib tak de rezki ayam hutan ada tapi jenis peluru yang mereka pakai tak sesuai..lepas sembahyang dan makan nasi , mereka buka vcd yang mereka ambil ketika masuk hutan baru2 ni...Masyaallah ,baru paham apa itu hard core...hard core jenis yang memang minta ada hujan ribut supaya tanah merah jadi lecak. Hard core ialah jenis yang bawa semua alat2 complete dengan pemotong kayu ,besi ,tali dan lain2.

Kata ipah ngan idah bila tenguk aku ter-ter ketika watching vcd tu, kita orang perempuan pergi yang jenis light and eazy dah le .....tak masuk dalam2 hutan tapi main tepi2 je.

Beria2 mereka nak ajak aku n famili join sekali..fulamak anak dara aku kalau tahu mesti excited ni...

Insyaalah gambar tetamu2 ku akan di upload later...

Comments

Popular posts from this blog

BERSALAH